Van e-mailadressen verzamelen tot CRM-integratie
Blinker helpt al tien jaar lang organisaties in Nederland om e-mailmarketing succesvol in te zetten en heeft nu een bundel gemaakt van twaalf praktijkvoorbeelden voor iedereen die met communicatie te maken heeft, en voor communicatieprofessionals die aan e-mailmarketing doen in het bijzonder.
Aan de hand van de geselecteerde cases wil het marketingbureau onder meer tonen goede e-mailmarketing het websitebezoek kan vergroten, meer leads kan genereren en de online omzet kan verhogen. “Voor veel bedrijven betekent e-mailmarketing het verzenden van een nieuwsbrief via e-mail. Een prima vorm van e-mailmarketing, maar er is veel meer mogelijk”, klinkt het bij Blinker.
Zo worden in de cases twaalf elementen van e-mailmarketing behandeld:
- het verzamelen van e-mailadressen
- het ontwerpen van een goede e-mail
- het inspelen op e-mailstatistieken
- het genereren van leads
- het voeren van een welkomstcampagne
- het verrijken van profielen
- het evalueren van projecten
- het cross-sellen n.a.v. enquetes
- het genereren van dynamische content
- ‘Multivariate testing’
- het optimaliseren van e-mailcampagnes
- het integreren van CRM-systemen
Deze twaalf cases heeft Blinker gratis beschikbaar gesteld: u kan ze hier downloaden.