Ook moeilijkheden in Italië
Ook op andere markten bleef Iglo onder de verwachtingen. De omzet daalde in 2013 met 2,8 procent tot 1,52 miljard euro. De ebitda lag 12 procent lager op 306,6 miljoen euro. Iglo wijt de mindere resultaten aan de economische crisis. Consumenten geven daarom minder geld uit aan eten en grijpen ook sneller naar huismerken.
In totaal moest Iglo in 2013 83,8 miljoen euro aan uitzonderlijke uitgaven in de boeken schrijven. 27,4 miljoen euro daarvan was een waardevermindering op de Belgische markt, waar Iglo het hardst getroffen werd door het paardenvleesschandaal. Daarnaast daalt de omzet in België al enkele jaren.
Ook in Italië heeft Iglo het moeilijk. Daar waren de resultaten van Findus Italy, dat Iglo vier jaar geleden voor 805 miljoen euro kocht van Unilever, beneden peil. Door een goed laatste kwartaal kon daar wel nog net een kleine omzetgroei worden opgetekend.