Websupermarkt Crisp groeit sterk in België en heeft daarom een aparte country director aangesteld: Charlotte Van Loock krijgt die primeur. De retailer voegt nieuwe betaalmogelijkheden toe en verrijkt het aanbod met non-food en lokale leveranciers.
Vliegende start
Crisp, de Nederlandse onlinesupermarkt die in juni 2022 naar Vlaanderen kwam, heeft naar eigen zeggen een vliegende start genomen. In acht maanden tijd bouwde de app-only versmarkt een even solide business op als in Nederland, klinkt het. December was een topmaand, maar de recordgroei hield ook aan in januari, februari en maart. Omzetcijfers geeft het bedrijf niet, wel verwijst de websupermarkt naar uitstekende beoordelingen en hoge retentiecijfers: negen van de tien bestellingen zijn herhaalaankopen.
De meeste klanten zijn jonge gezinnen in de driehoek tussen Antwerpen, Gent en Leuven. Populairst zijn dagverse producten zoals groenten en fruit, brood, zuivel, vlees en vis en de vers bereide maaltijden. Recent heeft Crisp tientallen producten van lokale leveranciers toegevoegd, net als een beperkt non-food assortiment met onder andere afwasmiddel, dierenvoeding en wc-papier. Vanaf volgende maand kunnen klanten ook betalen met de elektronische maaltijdcheques van Sodexo en Monnize.
De 34-jarige Van Loock deed ervaring op bij L’Oréal, Ikea, Facebook en skincarebedrijf Routinely, dat ze mee oprichtte.