“Extra stimulans om voor Shell te kiezen”
Momenteel is er nog niet geweten hoeveel vestigingen Starbucks in samenwerking met Shell wil openen. De samenwerking blijft echter niet beperkt tot Nederland: ook in Frankrijk zullen er filialen van Starbucks bij tankstations van Shell verschijnen. “Door Starbucks-producten aan te bieden in onze winkels, kunnen we onze klanten een aanvullende service aanbieden”, zegt Shells retailmanager Linda van Schaik aan Out.Of.Home Shops.
“In de helft van de stops worden er winkelaankopen gedaan bij onze tankstations. Wij begrijpen hoe belangrijk het voor onze klanten is om onderweg koffie te kunnen krijgen. Door Starbucks onderdeel te maken van hun reis, geven we consumenten een extra stimulans om voor Shell te kiezen”, meent van Schaik.
Ook bij Starbucks zien ze grote voordelen in de samenwerking met Shell. “Langs autowegen in Nederland wordt bijzonder veel koffie gedronken. Starbucks wil graag daar vertegenwoordigd zijn waar mensen wonen, werken en reizen, en wij zijn van mening dat Shell de perfecte branding en infrastructuur heeft om Starbucks koffie aan te bieden aan de vele Nederlandse automobilisten”, zegt Arjan Oudejans van Starbucks.