De Brusselse luxechocolatier Pierre Marcolini komt in handen van de Japanse investeerder VM2 Holdings, die op zijn beurt eigendom is van een Zuid-Koreaans conglomeraat. Zo wil de pralinemaker zijn aanwezigheid in Azië versterken.
“Think global, act local”
Samen met NEO, zijn vorige investeringspartner, kende het merk Pierre Marcolini al een sterke internationale groei, onder meer in Japan en in China. Met de overname door VM2 Holdings wil het bedrijf nu verder inzetten op Aziatische markten.
Toch blijft Brussel het centrum van creatie, productie en management van Het Huis Pierre Marcolini, klinkt het. Daarnaast verwierf het bedrijf onlangs een terrein van 8.500 m² in Brussel, om zijn atelier uit te breiden en nieuwe installaties te bouwen.
Oprichter Pierre Marcolini is ambitieus en wil “zoveel mogelijk mensen onze creaties laten ontdekken”. Het bedrijf heeft momenteel 42 winkels in België, China, Frankrijk, Japan, Monaco, de Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk.