Vrijwel alle winkels
In tegenstelling tot in vele andere winkelstraten, zal op Regent Street vrijwel elke winkel beacons in zijn filiaal installeren. Daar horen ketens zoals Burberry, Hugo Boss en Banana Republic bij. Ongeveer honderd winkels hebben al beacons in hun winkels. Zo kunnen ze eenvoudig communiceren met consumenten op de winkelstraat van anderhalve kilometer lang.
In de app zullen klanten kunnen aangeven of ze een merk ‘liken’ of ‘disliken’. Zo wordt er voor elke gebruiker een apart profiel gemaakt en zullen klanten niet overstelpt worden met informatie van merken die hen niet aanspreken.
Moderniseringsprogramma
“We willen dat Regent Street blijft evolueren als de meest succesvolle shoppingbestemming in de wereld”, zegt David Shaw, hoofd van de Regent Street-portfolio van The Crown Estate, een vastgoedbeheerder, aan Recode. “Dat wil zeggen dat we online, fysiek en mobiel retailen moeten samenbrengen en de nieuwste technologie moeten gebruiken om een beleving te creëren die shoppers van de 21ste eeuw aanspreekt.”
Het project maakt deel uit van een moderniseringsprogramma voor Regent Street, dat in totaal 1,7 miljard dollar (1,25 miljard euro) zal kosten.