De Duitse drogisterijketen Douglas wist afgelopen kwartaal de omzet met bijna een vijfde te verhogen. Ook de winst steeg sterk. De keten, die grote Europese groeiambities koestert, mikt nu ook op België.
Op schema
Douglas wil de komende drie jaar een forse groeispurt trekken: de omzet moet van 1,4 naar 5 miljard euro, volgens CEO Sander van der Laan. Dat wil hij waarmaken door uit te breiden naar bijkomende landen – waaronder België – en in te zetten op een omnichannelstrategie. Afgaande op de nieuwste kwartaalcijfers ligt de retailer op schema om dat ambitieuze doel te halen.
De winkels realiseerden een omzetstijging van 19,5% naar 562,5 miljoen euro. E-commerce groeide zelfs met 20% naar 299,4 miljoen euro, de verkopen via de Douglas-app stegen met 27%. Daardoor steeg de groepsomzet van januari tot en met maart met 19,3% tot 858,5 miljoen euro, de vergelijkbare omzetgroei bedroeg 19,9%. Het bedrijfsresultaat (aangepaste ebitda) steeg in dezelfde periode met 32,9% tot 126,9 miljoen euro.