“Altijd en overal”
Het is niet de eerste keer dat het bedrijf besluit om af te stappen van de tweemerkenstrategie. Ook in België had de Metro-dochter winkels van Media Markt en Saturn, maar werdt enige tijd geleden besloten om elk Saturn-filiaal ofwel om te vormen naar Media Markt ofwel volledig te sluiten.
Het verdwijnen van Saturn past binnen de strategie om van Media Markt een “altijd en overal-merk” te maken, met meer winkels, een vernieuwde webshop en een mobiel en sociaal platform. “Binnen deze strategie is het merk Saturn te weinig onderscheidend en biedt een tweemerkenbeleid onvoldoende toegevoegde waarde voor klanten. De keuze voor het grootste en sterkste merk voor consumentenelektronica betekent meer focus, snelheid en slagkracht. De besparing die dit oplevert, wordt geïnvesteerd in klantgerichte vernieuwingen”, stelt het bedrijf in een persbericht.
Nog dit jaar zullen de Saturn-winkels in Nederland omgevormd worden naar Media Markt. Het komende jaar zullen er ook vijf nieuwe grote winkels van Media Markt openen en drie middelgrote winkels, meer bepaald in de vestigingen van Bijenkorf in Amstelveen, Eindhoven en Rotterdam.