De Spaanse modegroep Mango koopt zich via zijn start-upaccelerator MangoStartUp Studio in bij Union Avatars, een bedrijfje dat digitale personages en avatars creëert.
Proefprojecten
Mango wil via de participatie avatars gaan inzetten op verschillende punten in zijn waardeketen. De moderetailer onderzocht al langer hoe het de digitale technologie kan inzetten, maar zal nu verschillende proefprojecten lanceren.
Union Avatars werd opgericht in 2020 om bedrijven en gebruikers te helpen hun digitale identiteit vorm te geven. Letterlijk, want met hun tools kunnen gebruikers avatars in verschillende stijlen creëren voor op sociale media en in games. De bedoeling is dat de avatars ook overheen de verschillende platformen bruikbaar zijn.
Het is de vierde investering van Mango StartUp Studio sinds de lancering in 2022. Tot nu toe heeft de accelerator geïnvesteerd in een duurzaamheidsstart-up die gespecialiseerd is in de doorverkoop van textielafval, een bedrijf dat on-demand flexibele beloningen regelt en een platform voor de verhuur van feestjurken en accessoires.