Mobiele bestellingen goed voor 5 procent omzet
Concrete cijfers over bestellingen die via smartphone of tablets worden ingebracht, geeft het bedrijf niet vrij. Het wil alleen kwijt dat die nu goed zijn voor 5 procent van de globale omzet. Drogisterij.net pakte overigens al in 2011 uit met een mobiele site. Het verwachtte toen dat eind dat jaar al 6 procent van het globale verkoopcijfer via mobiele toestellen zou worden gegenereerd, maar die doorbraak is er dus pas later gekomen.
Kort na de aparte mobiele site volgde een eigen app. “En dat was een goede zet”, laat directeur Jaap Santifort optekenen. “Door op tijd te beginnen hebben we nu behoorlijk wat ervaring opgebouwd.” De app heeft sinds kort ook een scanfunctie: het volstaat om met de smartphone of tablet de barcode van een product te scannen om een bestelling te doen. Dat is handig voor wie in de badkamer staat en merkt dat de tandpasta of de shampoo bijna op is, maar het is eveneens bruikbaar voor wie de prijs van een product in een fysieke winkel wil vergelijken met die van de online verkoper.