Dankzij kostenbesparingen wist Deliveroo zijn verlies in het afgelopen kwartaal te halveren. De maaltijdbezorger ziet dankzij prijsverhogingen de omzet stijgen, hoewel het aantal bestellingen daalt.
Ontslagronde
In het tweede kwartaal bezorgden de koeriers van Deliveroo 145 miljoen bestellingen, 6% minder dan de 154 miljoen een jaar eerder. Toch steeg de omzet met 5% naar 1,19 miljard euro, dankzij hogere gemiddelde bestedingen per order – een gevolg van de hoge inflatie. Belangrijk is vooral dat de maaltijdbezorger het verlies kon terugdringen van 177 miljoen euro vorig jaar naar 96 miljoen dit jaar.
Dat is te danken aan doortastende besparingsmaatregelen: het bedrijf ontsloeg recent zowat een tiende van zijn personeelsbestand en trok zich al een tijd geleden terug uit enkele moeilijke markten, waaronder Nederland en Spanje.
Om schaalvoordelen te bereiken wil de koerierdienst naast maaltijden ook meer boodschappen gaan bezorgen, in samenwerking met foodretailers als Waitrose, Asda, Albert Heijn en Carrefour – ook in België. Bovendien ziet het bedrijf potentieel in het bezorgen van non-food bestellingen.