Het formulehuis Euretco heeft 2010 afgesloten met een omzetdaling van 1,4 procent. Vooral de woonketens van het bedrijf deden het met een daling van 6,5 procent zeer matig. Binnen de modedivisie ging het een stuk beter, met een omzetstijging van 2 procent.
Euretco is toch redelijk positief over het resultaat, omdat de totale markt voor non-foodretail met 1,5 procent daalde en Euretco dus beter scoorde dan de markt. De sportketens van het bedrijf zagen de omzet met 1 procent toenemen en deden het dus ook goed.
Harry Bruijniks, directievoorzitter van Euretco: ‘De focus lag in 2010 op efficiëntie enerzijds en verdere professionalisering van de organisatie anderzijds. Zo probeerden we om onze commerciële slagkracht te vergroten. We hebben geïnvesteerd en de kosten gereduceerd om de kwaliteit van onze retailservices verder te vergroten, bijvoorbeeld op managementniveau in de diverse geledingen. Dan gaat het onder andere over onze webshopactiviteiten en het commerciële management bij wonen, wholesale (Euretco Label Company) en SPORT 2000.’