Absolute must
“Met onze oorspronkelijke pijlers (tabak, wenskaarten, loterijen, tijdschriften) kunnen wij alleen nog maar groeien door marktaandeel te winnen. Verbreding was dus een absolute must. Dit hebben wij in de afgelopen jaren aangepakt door o.a. tickets en cadeaukaarten toe te voegen aan ons assortiment”, verklaarde commercieel directeur Gert van Doorn.
Om verder te blijven groeien wordt het aanbod van Primera dus opnieuw verbreed. Steeds meer ondernemers die in zee gaan met Primera leggen de focus op de verkoop van boeken of kantoorartikelen. Als de verkoop van die producten bovengemiddeld is in een filiaal, dan zullen ze ondersteuning krijgen van de juiste leveranciers.
“Winkels die een bovengemiddelde omzet in boeken realiseren, krijgen door deze samenwerking nu ondersteuning op het gebied van inkoop, waaronder toegang tot de bestelsite van Blz., een CB Online-aansluiting en advies op het gebied van marketing. Wij kunnen hierdoor de specialisten op dit gebied uitstekend van dienst zijn”, stelt hoofd acquisitie en projecten Carl Damen.