De nieuwe directie van Gamma in België krijgt meteen ambitieuze doelstellingen: de doe-het-zelfketen wil groeien naar minstens honderd vestigingen, zegt topman Joost de Beijer van moederbedrijf Intergamma.
Achterstand ophalen
Dominique Motte, de voormalige topman van Beliving en AS Adventure die zopas van start ging als nieuwe directeur van Gamma in België, krijgt een duidelijke opdracht mee: expansie is een prioriteit voor de doe-het-zelfketen. Gamma heeft een achterstand op te halen in België: de keten heeft hier momenteel 83 winkels, terwijl rivalen Hubo en Brico er elk ongeveer dubbel zoveel hebben.
De Beijer denkt echter dat er potentieel is voor zeker honderd vestigingen van Gamma in ons land, zegt hij aan RetailTrends. Ook in Nederland wil hij het marktaandeel opkrikken. Om die ambities waar te maken vernieuwde de groep recent het volledige directieteam. In Nederland nam voormalig Albert Heijn-topman Cees van Vliet de leiding over bij Gamma, bij zusterketen Karwei trad Nicky Claeys aan, die overkwam van Domino’s Pizza Europa.