Supermarktketen
Albert Heijn heeft de laagste actieprijsgarantie laten vervallen. Het bedrijf
gebruikt vanaf nu de de slogan ‘De beste acties van Nederland’.
Volgens het
vakblad Distrifood is dit het gevolg van een uitspraak van de
Reclamecodecommissie, die verschillende uitingen over de laagste
actieprijsgarantie ‘misleidend’ en ‘oneerlijk noemde. Klanten konden onder de
regeling het aankoopbedrag van een aanbieding terugkrijgen als een product
elders goedkoper was.
Albert Heijn heeft nu het advies van de RCC opgevolgd om
niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. ‘De Reclamecodecommissie
heeft geoordeeld dat wij een deel van onze beloften niet konden waarmaken en
dat we de voorwaarden niet helder communiceerden. Aangezien we veel waarde
hechten aan het oordeel van de commissie, zijn we gestopt met de term Laagste
Actieprijsgarantie en gebruiken we nu de slogan “De beste acties van Nederland”
’, zegt woordvoerder Dagna Hoogkamer van Albert Heijn in een reactie tegen
Distrifood.nl