Gerechten en maaltijden
De winkel van 2.600 m² telt 200 medewerkers en biedt volgens Jumbo “het meest uitgebreide foodassortiment tegen de laagste prijs”. Klanten kunnen bij de Foodmarkt onder meer terecht voor vers bereide gerechten van koks en andere vakspecialisten.
Daarbij kunnen ze kiezen of ze de gerechten meenemen, thuis bereiden of ter plaatse eten in het Foodmarkt Café. In dat café kunnen klanten ook diverse varianten koffie en thee drinken voor één euro.
In verschillende keukens worden dagelijks nationale en internationale gerechten gemaakt: van Aziatische en Hollandse gerechten tot sushi en pizza. Ook versbereide sandwiches, kant-en-klare salades, zelf gerookte vis en vegetarische gerechten zijn onderdeel van het assortiment.
Seizoens- en streekproducten
Foodmarkt Amsterdam voert daarnaast ook een uitgebreide keuze versproducten. Het assortiment bestaat zoveel mogelijk uit seizoens- en streekproducten van lokale telers en leveranciers, gaande van Amsterdamse ossenworst tot streekbieren, groente en fruit van Willem en Drees en kazen van ambachtelijke kaasmakerij Klaver Kaas uit Noord-Holland.
Andere bijzondere producten zijn de duurzamere maïskip, verse babyvoeding zonder toevoegingen van De Kleine Keuken, vers brood naar Deens receptuur, vis van de afslag, glutenvrije producten en yoghurt van de tap met topping naar keuze.
De klant kan in de winkel ook eigen biologische ontbijtgranen samenstellen, er is een ruim assortiment wijnen en een groot aanbod chocolade met de nadruk op herkomst en smaakvariatie. “Uitgangspunt van Foodmarkt Amsterdam is om gezond, vers en lekker eten voor iedereen toegankelijk te maken”, aldus de formule.
Aandacht voor gezondheid
Foodmarkt Amsterdam schenkt daarbij extra aandacht aan gezondheid. Zo kunnen klanten zeven dagen per week terecht bij het Mediq Apotheek Servicepunt, en verder werkt Foodmarkt Amsterdam samen met de organisatie Foodsisters om mensen te helpen om gezonder en bewuster te eten en hiermee hun levensstijl te verbeteren.
In maart vorig jaar opende Jumbo de eerste Foodmarkt in Breda, met 6.000 m² vloeroppervlakte. Het grootschalige versmarktconcept, waarin Jumbo retail en horeca samenvoegt, vormt een groeiende ontwikkeling in de food- en out-of-homemarkt.