Jumbo zal zijn prijsgaranties niet stopzetten, meldde de supermarktketen op zijn website. Vorige week berichtte RetailDetail dat Albert Heijn voor zijn laagsteprijsgarantie op de vingers werd getikt door de Nederlandse Reclamecodecommissie (RCC).
De RCC vond de laagsteprijsgarantie van Albert Heijn “misleidend” en “oneerlijk” omdat de keten zijn garantie niet nakwam. Jumbo meldde dat ze vele vragen van klanten kregen of Jumbo nu ook zou stoppen met de laagsteprijsgaranties en dat het antwoord op die vragen uitdrukkelijk “Nee” is. “Jumbo houdt onverkort vast aan haar laagsteprijsgarantie in elke vestigingsplaats.”
In hetzelfde statement legt Jumbo ook nog eens het verschil uit tussen hun garantie en die van AH. Jumbo’s garantie geldt voor “de vaste lage prijzen van het gehele assortiment”, terwijl Albert Heijn enkel een paar actieprijzen per week in acht nam. Jumbo blijft alleszins garanderen dat ze, als een klant “bij een andere supermarkt in dezelfde vestigingsplaats een identiek product blijvend goedkoper aantreft”, de prijs van dat product blijvend zullen verlagen. De melder krijgt het betreffende product ook gratis mee naar huis.
Jumbo beslist uiteraard wel zelf over de concrete inhoud van de termen “dezelfde plaats”, “identiek product” en “blijvend”. Verschillende interpretaties kunnen daarin een heel verschil maken…