Niet enkel webshop
Formuledirecteur Ron Kloos wijst er tijdens een interview met het Belgische Publimat op dat de website van Gamma veel verder gaat dan enkel het verkopen van producten. “De website vind ik persoonlijk waanzinnig belangrijk, terwijl de webshop in feite niet meer dan een logistiek invulling is. Een consument die op het internet informatie gaat inwinnen rond een bepaald klusproject, en dat zijn er behoorlijk wat, willen we in die eerste oriëntatiefase al aanspreken”, stelt hij.
“De consument wil vooral ook kunnen checken of een bepaald product in zijn winkel naar keuze voorradig is, voor hij in de wagen stapt”, voegt Kloos nog toe.
Crosschannel
Intergamma, het moederbedrijf van Gamma en Karwei, zet daarnaast veel in op crosschannel. Op die manier kan het niet alleen op de kosten besparen, maar wil het ook de klant centraler zetten. Zo zijn er sinds eind vorig jaar bestelzuilen te vinden in verschillende filialen van Gamma en Karwei.
Ook offline werkt Gamma aan vernieuwing. Zo zijn er met XXXL Gamma en Gamma Compact al vestigingen van verschillende groottes, die inspelen op andere behoeftes.