850 m² versmarkt
De nieuwe versspeciaalzaak heeft een verkoopvloeroppervlak van 850 m² en 4500 items in het assortiment. Er werken een vijftigtal mensen. “Vakmensen in vers, die overal uit de supermarkten zijn verdwenen, komen bij ons weer terug op de winkelvloer”, stelt hoofd inkoop Frits Schoemaker in RetailTrends.
Het concept voor Valk Versmarkt ontstond vanuit de verkoop van biefstukken aan hotelgasten in de lobby van hotel De Gouden Leeuw. Dit ontwikkelde zich tot een kleine slagerswinkel met een wijnverkooppunt.
Speciaalzaak in vers
Valk Versmarkt is meer een speciaalzaak in vers dan een supermarkt met een divers aanbod aan merkartikelen. De versproducten worden volgens Frits Schoemaker zo veel mogelijk ter plekke bewerkt, geportioneerd en verpakt. Al het vers, zoals brood, groenten en fruit, kaas, vlees en vis, wordt ook dagelijks vers aangevoerd.
De nieuwe formule werkt voor de inkoop van de producten zoveel mogelijk samen met bestaande leveranciers aan de 34 hotels van Van der Valk Groep. “Het vertrekpunt is onze bestaande operatie”, aldus Schoemaker.