Asics combineert sport met fashion
Asics deelde zijn aanbod de voorbije jaren in tussen enerzijds Asics SportStyle en anderzijds Onitsuka Tiger. Bij het eerste was de functionaliteit van de schoen het belangrijkste, en de lijn richtte zich dan ook via sportwinkels op de (top)sporter. Het tweede merk richtte zich daarentegen meer op de modebewuste sporter, die een mooie en comfortabele sportschoen verkiest.
Met Asics Tiger wil het bedrijf nu een tussensoort creëren. Het grijpt daarvoor terug naar de oude benaming van legendarische sportschoenen, die in de jaren 1990 in onbruik raakte. Daarbij wil Asics de Gel-Lyte III sneaker herlanceren, een loopschoen met een dikke zool, die nieuwe kleuren en materialen krijgt. Later dit jaar zullen ook kleding en accessoires onder deze vlag worden uitgebracht.
Asics realiseerde in zijn boekjaar 2014, dat op 31 maart 2014 afsloot, een omzet van 329,5 miljard yen of omgerekend tegen de huidige wisselkoers zo’n 2,5 miljard euro. Dat was 26,6% meer dan het jaar voordien.