Grote winst dankzij verkoop aandelen Hermès
De grootste groei binnen de groep kwam van de afdeling Fashion & Leather Goods, die met 10 procent groeide naar 10,8 miljard euro. Ook Perfumes & Cosmetics (+5 procent) en Watches & Jewelry (+3 procent) konden een groei laten optekenen. Enige domper op de feestvreugde was de sector Wines & Spirits: LVMH verkocht 5 procent minder dranken dan in 2013, goed voor een omzet van 3,97 miljard euro. Dat had te maken met problemen in China, die op de resultaten drukten.
“De resultaten van 2014 bevestigen de mogelijkheid voor LVMH om te groeien, ondanks economische onzekerheid. Omzet en nettowinst bereikten nieuwe recordhoogtes”, zegt Bernard Arnault, CEO van LVMH.
De nettowinst steeg in 2014 met 64 procent naar 5,65 miljard euro. Dat was te danken aan de verkoop van de aandelen van het Franse modemerk Hermès. LVMH moest die van de hand doen na een dispuut met het merk over de eerdere aankoop van die aandelen.