De populariteit van Moederdag is aan het afnemen. Vergeleken met zes jaar geleden is het aantal mensen dat aan Moederdag doet gedaald van 78,3 naar 62,4 procent.Het aankoopbedrag voor cadeaus neemt wel toe. Gemiddeld zijn consumenten van plan 34 euro uit te geven, 2,6 procent meer dan vorig jaar.
Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Q&A Research & Consultancy onder 1400 consumenten. Het meest wordt besteed aan de partner (43,30 euro), moeders krijgen gemiddeld voor 22,50 euro aan bloemen en presentjes, terwijl aan schoonmoeders zo’n 19 euro wordt besteed.
an degenen die een cadeau kopen (81 procent) is dat in de meeste
gevallen voor de eigen moeder (76 procent), gevolgd door schoonmoeders
(30 procent) en de partner (26 procent). Het aantal gekochte cadeaus
blijft met gemiddeld 1,84 vrijwel gelijk aan vorig jaar. Toen waren dit
er 1,86.Net zoals afgelopen jaren doen consumenten hun aankopen voor Moederdag vaak op het laatste moment.