Waarom moet zelfs virtuele mode duur zijn, vraagt Zeeman zich af. Het merk maakt een “ludiek statement” in Roblox met “virtuele basics om over je dure merkkleding te dragen”.
Onderbroeken voor de avatar
Volgens Zeeman besteden jongeren in online videogames veel geld aan dure luxemerken om hun avatar aan te kleden. De budgetketen introduceert daarom discountmode in het metaversum, met een collectie “Zeeman-basics voor je avatar”.
Grote merken verdienen fors met ‘virtuele mode’, aldus Zeeman: volgens de keten gaven gamers naar schatting honderd miljard euro uit aan virtuele producten. Toch trekt de gamewereld vooral de aandacht van dure modemerken, die er behoorlijke winsten kunnen maken.
Tonen dat het anders kan
Campagneverantwoordelijke Kasper Figee noemt mode voor avatars “een vorm van zelfexpressie en status. En eigenlijk niet anders dan het dagelijks leven. Maar toch geloof je soms niet welke bedragen er in virtuele brandstores worden uitgeven. Met deze campagne willen we jongeren, vaak ook kinderen, én hun ouders aan het denken zetten en laten zien dat het ook anders kan. Het zou mooi zijn als onze campagne als gespreksstarter kan fungeren.”
Om de aandacht te trekken met de campagne dienen de virtuele Zeeman-sokken en -onderbroeken om óver dure merkkleding te dragen. Influencers als MeisjeDjamila uit Nederland en de Duitse Beley brachten een livestream uit over de opening van de Zeeman-winkel op Roblox.