Mensen besparen wel op de winkelkar en op energie, maar niet op plezieraankopen en vrije tijd, blijkt uit een enquête in opdracht van Aldi. De discounter verlaagt nu de prijzen van 120 producten.
Krantenadvertenties
Aldi kondigt een nieuwe golf van prijsverlagingen aan in België: in totaal verlaagt de discounter de prijzen van 120 producten, van confituur en sportdrank tot hondenvoeding en keukenpapier. De prijsverlagingen worden aangekondigd in krantenadvertenties en online.
Enkele voorbeelden? Een fles extra vierge-olijfolie van 750 ml wordt een euro goedkoper: de prijs daalt naar 7,99 euro. Een pak van 10 kilogram droge hondenvoeding daalt van 8,99 naar 8,49 euro, 250 g Pirato Ribble chips zakt van 1,25 naar 1,19 euro, een portie 400 g macaroni met ham en kaas gaat van 2,99 naar 2,29 euro.
Koopkracht steunen
“Ons principe is steeds om onze prijzen te verlagen zodra het kan. Met deze prijsverlagingen geven we de koopkracht van consumenten een extra duwtje in de rug”, zegt inkoopdirecteur Natalie Duthoy.
Uit een enquête door iVox bij duizend Belgen in opdracht van de retailer blijkt namelijk dat 97% van de consumenten zich voorneemt om dit jaar te bezuinigen. Daarbij zien ze vooral de energiefactuur (66%) en de winkelkar (56%) als belangrijkste besparingsposten. Een minderheid van de respondenten overweegt om te snoeien in het budget om uit eten te gaan (35%), voor evenementen (25%) of om te reizen (22%).