Minder folders en mailings
“Met deze techniek lopen wij nu in Voorschoten voorop. Zo kunnen wij eraan bijdragen dat deze techniek breed ingang zal vinden. Want het verbetert het aanzien van de winkelstraten en het is goed voor de economie. Deze nieuwe techniek maakt het weer interessant om een fysieke winkel te bezoeken in een nieuw soort winkelstraat”, zegt wethouder Inge Nieuwenhuizen.
Het doel van de test, die van 27 april tot midden september loopt, is het aantal promotieborden in de winkelstraten en het aantal folders van handelaars flink te verminderen. Klanten zullen in plaats daarvan enkel promoties ontvangen als ze met hun smartphone binnen een straal van 75 meter van de winkel zijn.
“Wij hebben er hoge verwachtingen van. Wij krijgen een intensievere band met onze klanten, wanneer wij goed aansluiten op hun belangstelling. Dat maakt het winkelen tot een betere ervaring. Naar verwachting gaan wij minder uitgeven aan milieubelastende folders en mailings. En dus meer investeren in echt relevante aanbiedingen”, stelt Ron Kuhn, voorzitter van de lokale ondernemersvereniging.