Nieuwe richtlijnen
“De nieuw te openen Leonidas-winkels zullen worden ingericht volgens onze nieuwe richtlijnen op het gebied van concepten, locatie, ondernemerschap, trainingen en internet en marketing”, vertelt Rob Tolboom, country manager van Confiserie Leonidas. “De winkels voldoen dan aan de laatste update van de verschillende concepten die Leonidas heeft. De locaties vergroten hiermee hun herkenbaarheid en zichtbaarheid.”
“Wij zullen ook het huidige netwerk aan winkels in Nederland upgraden naar Concept-winkels met de daarbij behorende tools”, aldus Tolboom.
Shop-in-shops met ambachtelijke uitstraling
Concept Chocolatier in een shop-in-shop-opzet is vandaag te vinden bij ruim 170 delicatessenzaken. Hieronder zijn Echte Bakker Vocht in Eindhoven, Multivlaai-zaken in Hoorn en Ede en Quattro, dat onlangs op het station in Arnhem een locatie met Concept Chocolatier opende. De chocolatier heeft daarnaast voor winkels met een gekoeld Leonidas-presentatiemeubel voor voorverpakte verkoop.
De shop-in-shopmodule van Concept Chocolatier hanteert warme kleuren en materialen, en sfeerfoto’s die passen bij een ambachtelijke uitstraling. Naast het basisassortiment bonbons kunnen klanten er ook op gezette tijden seizoenchocolade kopen. Dit zijn bonbons die tijdens bijzondere momenten verkrijgbaar zijn. In het Leonidas-presentatiemeubel is verder ruimte voor cadeauverpakkingen.
Leonidas, van familiebedrijf Min in Mechelen, opende in 1968 de eerste winkel in Roosendaal. Op dit moment heeft Leonidas meer dan 200 (franchise)vestigingen in Nederland en een eigen zaak in Markthal Rotterdam. In Nederland zijn daarenboven momenteel ongeveer 30 speciaalzaken, zoals delicatessenwinkels, die Leonidas-bonbons verkopen. Wereldwijd telt de Belgische chocolatier uit 1913 ruim 1300 verkooppunten in 40 landen en 5 werelddelen.