Delhaize wil stappen zetten in de snelgroeiende categorie van huisdierenvoeding. Op zoek naar exclusieve producten voor katten en honden doet de retailer een beroep op RangeMe, een platform dat inkopers en leveranciers verbindt.
Premiumproducten
Zes op de tien Belgische gezinnen heeft minstens één huisdier, één op de vijf nam vorig jaar nog een nieuw huisdier in huis. Bovendien stijgen de verkochte volumes in deze productcategorie. Daarom wil Delhaize haar assortiment katten- en hondenvoeding uitbreiden met premiumproducten die nog niet in Belgische supermarkten verkocht worden.
Daarvoor doet de retailer een beroep op het ontdekkingsplatform RangeMe, dat leveranciers in contact brengt met inkopers. Leveranciers van katten- en hondenvoer kunnen zich tot 19 april aanmelden op het platform en krijgen dan mogelijk de kans om hun producten op 2 of 3 mei te komen voorstellen aan de inkopers van de categorie katten en honden bij Delhaize.
De foodretailer werkt sinds de zomer van vorig jaar samen met RangeMe, onder andere met de ambitie om zich sterker te onderscheiden met Belgische en plantaardige producten. Het platform maakt het inkopers makkelijker om interessante leveranciers te selecteren.