Geen wachtrijen
“De nieuwe formule past in de omnichannelbenadering van KPN om alle contactmomenten met de klant – online, winkels en customer contact centers – zoveel mogelijk te integreren. In het nieuwe concept loopt de bezoeker als het ware fysiek de KPN-website binnen. […] En met Click & Collect kunnen online bestelde producten er worden opgehaald”; zegt Bart Mulders, VP Retail bij KPN.
De winkel is opgedeeld in verschillende zones voor smartphones, tablets, gadgets, accessoires en DECT-toestellen. Rondom die zones staan ‘smart walls’, die reageren op de bewegingen van bezoekers en tevens fungeren als grote touchscreens.
Klanten die binnenkomen bij de winkel moeten op een scherm aangeven waarvoor ze komen. Vervolgens krijgen ze een nummer toegewezen en berekent het systeem hoelang het duurt voor de klant aan de beurt is. Ze krijgen ook een kaartje met een chip in, die aan medewerkers vertelt wie aan de beurt is en waar in de winkel de klant zich bevindt. Zo moeten klanten niet meer echt in de rij wachten.