2.000 klanten
“Wij bezorgen de biologische producten wekelijks aan huis, direct van de boer, zonder tussenkomst van onnodige schakels”, zeggen Jack Stroeken en Walter Halberstadt, directie van Beebox. “Als elke schakel in de keten er iets op moet verdienen, dan betaalt de consument uiteindelijk de meerprijs. Wij houden de lijnen het liefst zo kort mogelijk. Zo garanderen we dat de boer een goede prijs krijgt en de klant nog goedkoper uit is dan in de supermarkt.” Het EKO-keurmerk Winkels moet consumenten nu ook het vertrouwen geven dat Beebox effectief biologisch werkt.
Beebox verkoopt sinds 2012 maaltijdboxen met biologische ingrediënten. Vorig jaar steeg het aantal klanten nog met 50 procent en onlangs rondde het de kaap van 2.000 klanten. Beebox zag ook het aantal ondernemers dat het lokaal vertegenwoordigt met 25 procent stijgen, waardoor er nu vrijwel sprake is van een landelijke dekking.
In Nederland worden er wekelijks ongeveer 30.000 maaltijdboxen aan huis geleverd, goed voor een jaaromzet van 60 miljoen euro.