Carrefour België verpakt zijn gehakt niet langer in schaaltjes, wel in een verspak. De voordelen zijn legio: de nieuwe verpakking is compacter, bevat minder plastic, is 100% recycleerbaar en houdt het vlees langer vers.
Vanaf 8 april
Vier referenties varkens- en rundvleesgehakt komen vanaf 8 april in een nieuwe verpakking bij Carrefour in België. Het verspak bevat 75% minder plastic dan de traditionele bakjes, op jaarbasis maakt dat een verschil van zes ton plastic. De verpakking neemt minder ruimte in de koelkast, de vriezer of de vuilnisbak en in 100% recycleerbaar. Bovendien blijven de producten langer vers, zegt de retailer.
Carrefour introduceert de nieuwe verpakkingen in eerste instantie voor de porties van 250 en 500 gram varkens- en kalfsgehakt. Als de resultaten goed zijn, zal de retailer de verpakkingen voor meer producten gebruiken. De introductie van dit verspak is onderdeel van het Act for Food-programma van Carrefour, dat voedseltransitie centraal stelt. Een echte primeur is het evenwel niet: Jumbo verpakt al sinds maart 2021 zijn gehakt in een gelijkaardig verspak en Albert Heijn volgde wat later dat jaar.