Nieuwe strategie ook voor andere collecties
In het vorige financiële jaar zag Mulberry zijn winst met maar liefst 74 procent terugvallen. Dat was te wijten aan een poging om klanten uit een hoger segment te strikken, met duurdere prijzen als gevolg. Zo kon een handtas al snel meer dan 1.000 pond kosten.
In een poging om klanten terug te winnen, zijn de prijzen nu naar beneden gehaald: voor de lente- en zomercollectie van 2015 kosten 66 procent van de handtassen minder dan 1.000 pond. In 2014 was dat maar 45 procent.
Als gevolg is de omzet in het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar, dat eindigde op 6 juni, met 17 procent gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Ook de vergelijkbare omzet steeg met 15 procent. CEO Thierry Andretta, die het bedrijf in april vervoegde, zegt tevreden te zijn en wil de nieuwe prijsstructuur nu ook doorvoeren bij de schoenen- en kledingcollecties.