Online nog niet winstgevend
Bij het Zomerrapport werden enkele wijzigingen aangebracht ten opzichte van het Kerstrapport, maar toch was het opnieuw Jumbo dat met de prijzen aan de haal ging. Dat had het vooral te danken aan de overtuigende overwinning op vlak van prestatie.
Het was immers Nettorama dat met een eindcijfer van 7,91 de hoogste gemiddelde klantenwaardering kreeg. Het werd daar dan ook voor in de bloemetjes gezet tijdens een congres van GfK, dat het onderzoek voor het rapport uitvoert.
Tijdens dat congres liet Roland van den Berg, e-commerce directeur bij Jumbo, verstaan dat het momenteel belangrijker is om klanten te binden aan de online shop, dan om de financiële doelstellingen te halen. Momenteel dekken de bestelkosten namelijk niet de kostprijs van de online dienst.
“Het is voor ons zaak grip te krijgen op de toekomstvisie, waarvoor Jumbo via data meer kennis wil opdoen over de klant. E-commerce is daarbij altijd aanvullend aan de stenen winkels”, aldus Van den Berg.