Nivea maakt werk van de 3 P’s
Dat blijkt uit Beierdorfs zopas gepubliceerde Sustainability Review 2014: “We zijn erin geslaagd onze CO2-uitstoot per verkocht product met 48% te laten dalen en hebben dus onze Planet-belofte voor het jaar 2020 al met 18 procentpunten overschreden”, zegt een trotse vicepresident Inken Hollmann-Peters. “We danken dit succes aan het gedreven engagement van onze medewerkers in al onze filialen wereldwijd.”
Nu de Planet-doelstelling van de ‘We Care’-strategie gerealiseerd is, gaat Beiersdorf volop voor de twee andere P’s van dat programma: Product en People. Zo wil de groep zijn impact op het milieu nog verkleinen door zijn producten te onderwerpen aan een ‘Life Cycle Assessment’, met als doel het aandeel van producten met een beduidend kleinere ecologische voetafdruk in de totale jaaromzet opdrijven van 12% nu naar meer dan 50% tegen 2020.
Last but not least wil de groep zich ook inzetten om tegen 2020 het leven van één miljoen gezinnen te verbeteren. Sinds 2013 engageerde Beiersdorf zich naar eigen zeggen al voor bijna 245.000 gezinnen. “Onze business draait rond zorg dragen voor consumenten en hun families. Door ons sociaal in te zetten voor die gezinnen, blijven we ook trouw aan de authentieke waarden van ons merk”, aldus nog Hollmann-Peters.