Hoger marktaandeel
In de eerste zes maanden groeide de Nederlandse supermarktsector gemiddeld met 1,9 procent, maar Plus stelt daar een groei van 5,9 procent tegenover. Het marktaandeel van de keten steeg dan ook van 5,92 procent naar 6,14 procent.
“We hebben in de afgelopen tijd enorm hard gewerkt om PLUS nog beter en attractiever te maken. Dat doen we met een scherp promotiebeleid én door ons assortiment steeds verder te verduurzamen. Samen met onze supermarktondernemers maken wij boodschappen doen verantwoord en leuk. En gelukkig vinden onze klanten dat ook. Het aantal klanten, de gemiddelde besteding en de klantloyaliteit zijn tijdens het afgelopen halfjaar verder toegenomen”, stelt algemeen directeur Jan Brouwers.
Die groei was voor een groot stuk te danken aan acties en promoties van Plus: zo zorgde de Minions-actie voor het hoogste gemiddelde marktaandeel per winkel van Plus ooit. Ook de vernieuwde webshop droeg bij aan de hogere omzet. Plus blijft ook inzetten op duurzaamheid en heeft sinds mei van dit jaar een samenwerking met Max Havelaar. Stap voor stap zullen huismerken daardoor een Fairtrade-certificaat krijgen.