David Schneider geeft zijn rol van mede-CEO van Zalando door aan huidig COO David Schröder. Schneider, die het Duitse bedrijf mee oprichtte, gaat zich toeleggen op de strategische samenwerkingen van het platform, dat sterker wil groeien in de B2B-markt.
Schröder groeit door
Om de nieuwe focus efficiënt uit te voeren, past het bedrijf zijn directie aan. Zo gaat Schneider zich richten op het opbouwen van partnerrelaties, omdat “strategische partnerschappen een cruciale rol spelen bij het uitvoeren van de ecosysteemstrategie”.
Zijn rol als mede-CEO draagt hij daarbij wel over aan Schröder: die wordt verantwoordelijk voor de B2B-tak, terwijl de andere medeoprichter en mede-CEO (Robert Gentz) zich blijft focussen op de consumentenactiviteiten. Schröder maakt sinds 2010 deel uit van het Zalando-bestuur: eerder was hij SVP convenience (tot 2019), daarna drie jaar financieel directeur.
HR-baas Astrid Arndt krijgt daarenboven de taak om meer zakelijke profielen aan te trekken. Op de middellange termijn ziet Zalando zijn B2B-tak, waarmee de e-commercespeler zijn logistieke infrastructuur, software en servicemogelijkheden openstelt voor andere retailers, uitgroeien tot een miljardenbusiness. Alle wijzigingen worden van kracht op 1 september.