De website van Wehkamp.nl is in Rotterdam voor de vierde keer gekozen tot de meest klantvriendelijke website van Nederland. Daarmee stoot Wehkamp.nl concurrent Bol.com van de troon, dat vorig jaar de Usability Award in de wacht sleepte.
De verkiezing gebeurde in twee lagen. In eerste instantie mocht het publiek in vijf categorieën een winnaar kiezen. Vervolgens koos een vakjury uit deze sites de grote winnaar. Wehkamp.nl won in de categorie e-commerce en moest het opnemen tegen Zoover, Janje Beton, Nationale-Nederlanden en Nu.nl.
‘ Wehkamp geeft verschillende soorten kopers de kans om op de gewenste manier het juiste product te vinden. Met de facetnavigatie kan de gebruiker makkelijk filteren op producten; deze facetnavigatie is zeker vernieuwend. Het grootste pluspunt van de facetnavigatie is de multiselectie, hier zouden veel webwinkels van kunnen leren. Over het algemeen werken de filters beter dan in andere webwinkels’, zegt de jury in een deel van de motivatie om voor Wehkamp als winnaar te kiezen.