Vliegende start op Nederlandse markt
De verkoper van sportkleding zette in oktober 2014 voet aan de grond in Nederland met twee conceptwinkels in Hoorn en Zoetermeer. Kort nadien volgden verkooppunten in Delft, Helmond en Den Helder. De grootste stap kwam er echter in maart 2015, toen vijftig Coach-winkels collectief overstapten naar The Athlete’s Foot.
The Athlete’s Foot verkoopt sportkleding van A-merken als Adidas, Asics, Converse, New Balance, Nike, Puma, Reebok en Timberland. Daarnaast heeft de keten een uitgebreid assortiment aan accessoires, met onder meer sweaters en rugzakken.
Wereldwijd is The Athlete’s Foot actief in 26 landen en behaalde vorig jaar met een netwerk van meer dan 400 winkels een omzet van 290 miljoen euro. De ambitie is om in 2020 duizend verkooppunten in het mondiale netwerk te hebben.
Euretco beheert masterfranchise
De masterfranchise voor de Nederlandse markt is in handen van Euretco, dat ook de rechten beheert op het Intersport-concept. Beide formules zijn eigendom van het Zwitserse Intersport International Corporation. Andere formules die Euretco in portefeuille heeft, zijn onder meer Runnersworld, Libris, Blz, Hubo, Multimate, Fixet, Decorette, Vivante, Binnen, Slaapkenner en Topform: goed voor bijna 2.900 winkels in de branches wonen, mode, sport, doe-het-zelf en media.
Volgens directeur Jos van der Wolk van The Athlete’s Foot Nederland is er veel belangstelling voor toetreding tot de keten op de Nederlandse markt. Vooral startende ondernemers in het lifestyle-segment zouden zich willen aansluiten: “De verwachting is dat het aantal stores de komende jaren verder zal toenemen conform onze groeistrategie.”
De nieuwe winkel in Roosendaal wordt niettemin geleid door drie ervaren ondernemers: Arnold Roobol, Ron Stoop en Sjoerd Verbraak. Ze zijn al jaren actief in de regio met de voetbalzaken Soccer center Breda, Soccer center Bergen op Zoom en de sport-speciaalzaak Mervo Sport in Roosendaal. Ze zien in The Athlete’s Foot een aanvulling op hun bestaande activiteiten.