In een tijdelijke winkel geeft Lidl z’n uitgebreide babyassortiment onder het huismerk Lupilu de ruimte. Shoppers kunnen er kennismaken met de kwaliteit van de producten. In non-food heeft private label nog een inhaalslag te maken.
Inspirerende winkelomgeving
Woensdagmiddag opende Lidl de al eerder aangekondigde Lupilu pop-upwinkel op de Antwerpse Meir. Met deze tijdelijke winkel op een toplocatie wil de discounter z’n uitgebreide baby-assortiment onder het huismerk in de kijker zetten. De babycategorie is strategisch erg belangrijk voor Lidl: jonge gezinnen zijn immers een interessante doelgroep.
Shoppers vinden hier wel 1800 referenties, van voeding over verzorgingsproducten en luiers tot kledij, accessoires en speelgoed. Het merendeel van dat aanbod verkoopt Lidl uitsluitend online. Hier brengt de retailer de categorie ook offline: het assortiment krijgt volop de ruimte in een mooie, inspirerende winkelomgeving op twee verdiepingen, met de focus op kledij, speelgoed en voeding op het gelijkvloers en op accessoires en kinderkamers op de eerste verdieping. Er is beneden ook een speelhoek, pashokjes en een verzorgingskamer.
Drempel wegnemen
De producten kopen en meenemen kan je hier niet: wel kijken, vastpakken, voelen, testen. QR-codes bij de producten leiden naar de webshop. “We willen de kwaliteit van ons assortiment aantonen,” vertelt woordvoerster Isabelle Colbrandt. “Voor jonge ouders is dat superbelangrijk. Huismerken zijn al wel een evidentie in voeding, maar in non-food zijn A-merken nog vaak de referentie. We willen die drempel wegnemen.”
De retailer breidt z’n aanbod zowel online als offline nog voortdurend uit naar nieuwe categorieën, om een echte “one stop shop” te worden. In de fysieke winkels is het aantal referenties al gestegen tot 2400, en dat worden er binnen afzienbare tijd 2600.
De baby-pop-up is een lokaal initiatief van Lidl België: voor de retailer is dit dus een internationale primeur. “We gaan onze buitenlandse collega’s zeker op de hoogte brengen. Ook voor onze tijdelijke kerstwinkel van enkele jaren geleden was er veel bijval.” De Lupilu pop-upwinkel is nog geopend tot 22 juni.