Positie op sociale media versterken
Yoghurt Barn wil met de samenwerking met blogger Anna Nooshin de positie van het yoghurtmerk op de sociale media versterken en de winkelbeleving ook online doortrekken: de formule werkte al samen met ‘online influencers’, maar kiest nu er ook voor om samen met zo’n ‘influencer’ een special te lanceren. De bosbessenversie is te verkrijgen met zowel traditionele zuivel als met kokos-, soja- en geitenzuivel en heeft toppings als hangop met karamelsaus, mango, granola en kokos.
Yoghurt Barn en Nooshin werkten eerder samen rondom de lancering van Nooshins werk ‘On Top’ en gaan nog meer activiteiten op poten zetten, zoals het NSMBL-festival later dit jaar.
Barn in Haarlem geopend
Bovendien opende de keten in Haarlem een vestiging van 145 m². Die heeft een woonkamer met schouw en origineel ornementenplafond, evenals een overdekte buitenplaats met kinderhoek. De locatie zit op de route van Haarlem Station naar Barteljorisstraat en Grote Markt.
Yoghurt Barn-ondernemers Wouter en Esther Staal zijn momenteel druk bezig met makelaars en eigenaars om de volgende Barn-locaties vast te leggen voor 2015 en 2016. “We denken hierbij aan steden als Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Leiden”, klinkt het.
De ondernemers openden drie jaar geleden in Utrecht de eerste vestiging van franchiseformule Yoghurt Barn, gebaseerd op biologische yoghurt. Het concept brengt culinaire combinaties met biologische yoghurt, hangop, frozen yoghurt en yoghurt smoothies.