Nederlander niet klaar voor concept
De eerste winkel van Simply Food bij BP opende zijn deuren twee jaar geleden, maar vanaf 12 oktober zal een eerste vestiging al terug omgevormd zijn naar een gewone BP-winkel. Vanaf 18 november zal het concept volledig verdwenen zijn.
“De eigen winkels van Marks & Spencer slaan hier goed aan en in Engeland is de samenwerking tussen BP en M&S heel goed, in 300 tankstations is het een groot succes. Natuurlijk zijn we teleurgesteld, er is veel geld en energie in de test gestoken. Maar dat risico loop je als je iets nieuws probeert. We kijken nu vooruit. We hebben waardevolle lessen geleerd en gaan deze informatie gebruiken voor de ontwikkeling van toekomstige plannen”, zegt BP-woordvoerder Jacoline Poldervaart aan Out-of-home.
“In Nederland is men er nog niet aan toe om verse gemaksproducten op een dergelijke locatie te kopen. Hier draait het in tankshops nog hoofdzakelijk om impulsaankopen voor directe consumptie“, voegt Niels Broekhof, woordvoerder van M&S daar aan toe.