Top blijft onveranderd
Die lijst geeft een overzicht van de grootste tweehonderd online retailers van Nederland, gerangschikt volgens de omzet die ze via webverkoop realiseerden bij Nederlandse consumenten, zonder btw en na verrekening van de retouren.
Bij de distributeurs is de top-vijf identiek aan die van vorig jaar: Ahold gaat nog steeds afgetekend aan de leiding dankzij de 910 miljoen euro die ah.nl, etos.nol, gall.nl en bol.com waren in 2014 gezamenlijk omzetten. Op afstand volgde RFS Holland, dat met de webwinkels van Wehkamp.nl, Fonq.nl en Create2fit.nl op 498 miljoen euro uitkwam. De top-vijf werd vervolledigd door Zalando met 417 miljoen euro, Coolblue met 275 miljoen euro en Thuisbezorgd.nl met 230 miljoen euro.
In de reissector won KLM met vlag en wimpel met een online omzet van 533 miljoen euro, voor TUI met 449 miljoen euro en Sundio met 380 miljoen euro. Ook deze top-drie is identiek aan die van het jaar voordien.