Extra dienst voor Zalon-gebruikers
Zalando lanceerde zijn Zalon-dienst dit voorjaar: consumenten kunnen via het web hun modevoorkeuren bekend maken, waarna ze op basis van die aanmeldingen een pakket thuisgestuurd kunnen krijgen, dat door de stylisten van het bedrijf wordt samengesteld. Wat ze niet willen hebben, dienen ze gewoon te retourneren en alleen wat ze willen houden, moeten ze betalen.
De online kledingverkoper gaat nu dus een stapje verder: wie op Zalon is geregistreerd – en dat kunnen zowel klanten van Zalando zijn als anderen – kan binnen de kantoortijden gratis chatten met een van de 150 stylisten van Zalando. Die kunnen hen helpen de juiste outfit te kiezen voor een bepaalde gelegenheid, of ze kunnen hen verwijzen naar een winkel in de buurt. Een verkoop is hier niet rechtstreeks mee gemoeid, al hoopt Zalando er op termijn natuurlijk wel een voordeel uit te halen.
Zalando kondigde al aan dat de Zalon-dienst eerst in Duitsland in de markt zou worden gezet, en nadien zou worden geëxporteerd. Een woordvoerder stelde daarbij dat binnenkort Nederland aan de beurt zou zijn, zonder evenwel een precieze datum te vermelden.