Lidl publiceert deze week in zijn Duitse folder een agressieve prijsvergelijking tussen enkele meubelstukken van het eigen merk met producten van Ikea. De Zweedse interieurgigant laat dat niet zomaar over zijn kant gaan.
Niet zo onverslaanbaar
Onder de titel “Unschlagbar im Preis” (“Onverslaanbaar in prijs”) lanceert Lidl Duitsland deze week in zijn folder een opmerkelijke frontale aanval op Ikea. Op één pagina publiceert de discounter een prijsvergelijking van een hoedenplank, een kapstok en een schoenenbank: telkens staat het eigen merkproduct naast een vergelijkbaar product van Ikea, met een stevig prijsverschil.
De Zweedse woonwinkelketen echter reageerde meteen: op maandag – de start van de folderactie – verlaagde de retailer de prijzen van de betrokken producten flink onder het zogenaamd onverslaanbaar niveau van Lidl. Prominent op de website van het interieurbedrijf staan de prijsverlagingen aangekondigd onder de kop “A Lidl bit günstiger” (“een klein beetje goedkoper”).
Het is niet de eerste keer dat Lidl zich aan vergelijkingen waagt: enkele weken geleden vergeleek de discounter enkele eigen producten met het aanbod van Action, maar toen luidde de boodschap dat Lidl een betere kwaliteit bood tegen dezelfde prijs, meldt Lebensmittel Zeitung.