Naast een gewild artikel grijpen is de grootste ergernis van Nederlandse supermarktklanten. Artikelen en aanbiedingen die uitverkocht zijn staan op plaatsen één en twee op de jaarlijkse ranglijst die wordt opgesteld door kennisinstituut EFMI voor het rapport Consumententrends. In totaal zijn daarvoor 2500 consumenten ondervraagd.
Ook het lang moeten wachten bij de kassa is een belangrijke bron van ergernis voor supermarktklanten, terwijl veel mensen er ook een enorme hekel aan hebben dat het personeel vakken aan het vullen is terwijl zij boodschappen aan het doen zijn. Het schrappen van artikelen uit het assortiment kan evenmin op veel begrip van klanten rekenen.
Volgens Marcel van Aalst van EFMI is er in tien jaar wel het één en ander veranderd. ‘Tien jaar geleden stonden de slecht rijdende winkelkarren bovenaan. Later werd die eerste plek overgenomen door de lange rijen bij de kassa. En nu dus uitverkochte artikelen’, zegt hij tegen de NOS.
Top 10
1. Artikelen/producten die uitverkocht zijn |
2. Aanbiedingen die uitverkocht zijn |
3. Lang moeten wachten bij de kassa |
4. Bijvullen van de vakken als de winkel open is |
5. Artikelen die door de supermarkt uit assortiment zijn gehaald |
6. Artikelen zonder prijs op het schap |
7. Plotselinge veranderingen in de winkel |
8. Winkelwagentje rijdt niet goed |
9. Geen gelegenheid krijgen om boodschappen rustig in de pakken |
10.Er is niemand aan wie je wat kunt vragen |