Cara, de huismerkpils van Colruyt, heeft nu ook een alcoholvrije variant. Cara 0.0 wordt een vaste waarde in het assortiment, naast Cara-pils, Cara Rouge en Cara Blond.
20% groei voor alcoholvrij
Cara 0.0, de alcoholvrije versie van de bekende Cara-pils, ligt vanaf vandaag in de rekken van alle Colruyt Laagste Prijzen-winkels in België en Luxemburg, en ook bij de filialen van CoMarkt. Een blikje kost 0,49 euro. Het is al de vierde variant van het populaire huismerkbier. In de zomer van 2023 lanceerde Colruyt al wel het witbier CaraFest in een beperkte oplage van net geen 10.000 blikjes, die in een mum van tijd waren uitverkocht.
Met deze lancering speelt Colruyt in op een duidelijke trend in de biermarkt. De retailer zag de verkoop van alcoholvrije bieren met 20% stijgen in 2023. Het aanbod groeide naar 32 referenties, waarvan 14 alcoholvrije pilsbieren. “Het afgelopen jaar kocht één op drie klanten bij Colruyt al eens een alcoholvrij alternatief, waar dat een jaar eerder nog één op vijf was. Een enorme stijging dus. Het is duidelijk dat consumenten steeds bewuster omgaan met alcohol”, zegt Dieter De Brackeleer, aankoper bier bij Colruyt.
Colruyt Group lanceerde Cara in 1980, sindsdien groeide het merk uit tot een cultmerk. Waar de bieren gebrouwen worden is een goed bewaard geheim dat het bedrijf naar eigen zeggen nooit zal onthullen.