Smaakcombinaties met bioyoghurt
Op Amsterdam Centraal is het concept aangepast aan de locatie, met meer kant-en-klare yoghurt, meeneembare verpakkingen en minder zitplaatsen. Yoghurt Barn-ondernemers Wouter en Esther Staal overwegen volgende Barn-locaties in steden als Rotterdam en Leiden.
Franchiseformule Yoghurt Barn presenteert onder het merk Loei Lekker culinaire smaakcombinaties van biologische yoghurt. De winkel biedt magere yoghurt, boerenyoghurt, hangop en een eigen receptuur frozen yoghurt. Het aanbod verandert met de seizoenen: zo zijn er tijdens de feestmaanden yoghurtproducten met warme toppings en in de lente met seizoensfruit. De klant kan ook zelf een combinatie samenstellen met toppings als muesli, bessen, browniebrokken, dadels, vijgen of vers gesneden fruit.
De nadruk ligt bij Yoghurt Barn ook op vers: alle producten worden dagelijks vers geleverd en gesneden, de noten worden vers gebrand. Naast yoghurt kunnen klanten ook terecht voor koffie, thee, frisdranken, sappen, gebak en oerbrood.
De Nederlander is gemiddeld 38 liter yoghurt jaarlijks per persoon de grootste liefhebber van yoghurt. Op twee staan de Fransen met 24 liter yoghurt per persoon. “Wij eten yoghurt bij het ontbijt of als toetje, maar met yoghurt kun zoveel meer”, vertelt oprichter Wouter Staal. Hij opende samen met Esther Staal drie jaar geleden in Utrecht de eerste vestiging van de franchiseformule.