Docks Bruxsel heeft de juiste mix te pakken: na een sterk 2022 kon het winkelcentrum ook in 2023 een mooie omzetstijging realiseren, mede met dank aan Lego.
Op koers
Na moeilijke jaren ligt het Brusselse shoppingcenter Docks op koers: de omzet groeide met 11% naar 22 miljoen euro. Bovendien kon het winkelcentrum voor het tweede jaar op rij een operationele winst realiseren, al was er nog wel een nettoverlies van 5 miljoen euro, een gevolg van hogere financieringskosten door rentestijgingen. Dat blijkt uit de pas neergelegde jaarrekening die De Tijd kon inkijken.
Docks Bruxsel kende na de opening in 2016 nochtans een moeizame start en had daarna zwaar te lijden onder de pandemie, maar een herpositionering van het aanbod kon het tij keren: de komst van toegankelijke en populaire winkelketens als Action en H&M en de uitbreiding van het horeca-aanbod wierpen vruchten af. Een belangrijk keerpunt was de opening in 2022 van het eerste Belgische Lego Discovery Centre, dat nu ook buitenlandse bezoekers naar Docks Bruxsel trekt.