“Positieve trend houdt aan”
In het derde kwartaal haalde Wessanen een omzet van 125,9 miljoen euro, liefst 19,1% meer dan een jaar geleden. Over de drie kwartalen heen steeg de omzet met 20,3% naar 389,1 miljoen euro. “Q3 heeft de positieve trend die we hebben gezien over de voorbije kwartalen bevestigd”, zegt CEO Christophe Barnouin. “De vraag naar gezonde en duurzame voeding blijft sterk en onze merken winnen aan marktaandeel.”
De nettowinst van het bedrijf strandde op 6,1 miljoen euro: een lichte stijging ten opzichte van 2014, toen de nettowinst uitkwam op 5,7 miljoen euro. In de eerste negen maanden van het boekjaar werd er al 22,2 miljoen euro winst geboekt.
Wessanen plukt de vruchten van sterke investeringen in de eigen merken. Zo was er een sterke groei voor de merken Zonnatura, Bjorg en Allos, terwijl de resultaten daar de voorbije jaren waren gestagneerd. In de toekomst wil Wessanen zich richten op nieuwe overnames, met name op de vegetarische markt, en wordt er gedacht aan een uitbreiding richting Scandinavië.