In Hamburg opende MediaMarkt vorige week de allergrootste elektrowinkel van Europa, met zeven belevingszones waar klanten producten kunnen testen, en een sensationele gamingervaring.
“Onvergetelijke winkelervaringen creëren”
De Tech Village in Hamburg, met 47 merkboutiques op 15.000 m², zet de nieuwe standaard voor de toekomst: MediaMarkt wil tegen het financiële jaar 2025/26 zo’n twintig van deze flagship stores in Europa te hebben. Ook in België zit een Tech Village op middellange termijn in de planning, zegt Remko Rijnders, CEO van MediaMarkt in de Benelux.
“Ons doel is om onvergetelijke winkelervaringen te creëren, precies waar onze klanten behoefte aan hebben. Naast het uitbreiden van onze online proposities, investeren we in onze fysieke winkels en focussen we op het juiste formaat op de juiste plek. Het achterliggende idee is dat MediaMarkt steeds meer een platform wordt waar het haar klanten een ongeëvenaarde ervaring en assortiment biedt.”
130 game-stations
Merken als Anker, Apple, DeLonghi, Dyson, LG, Philips, Samsung en Sony presenteren hier hun nieuwste innovaties. Lego en Mattel hebben een enorme Barbie-boutique gecreëerd. MediaMarkt exploiteert ook acht eigen boutiques, onder andere rond het duurzaamheidsprogramma “BetterWay”, e-mobiliteit, vinyl en – een primeur bij de retailer – muziekinstrumenten van Yamaha.
In zeven ervaringszones over vier verdiepingen kunnen bezoekers de nieuwste producten uitproberen. Lego toont een levensgrote replica van een Lamborghini, DeLonghi presenteert een koffiewereld en Samsung brengt de nieuwste huishoudelijke apparaten en televisies. Er is ook een Nespresso-koffiebar met zitgelegenheid.
Op de vierde verdieping biedt “Xperion” een uitgebreide game-ervaring op ongeveer 3.500 m², met 130 professioneel uitgeruste game-stations en een eventarena met bijna 200 zitplaatsen, een groot podium en een LED-wand. Influencers en streamers kunnen gebruik maken van de video- en podcaststudio.