Coop Doekoe Schoolpleinactie
De Cruyff Foundation heeft dankzij de verlenging van de partnerovereenkomst met Unilever in de afgelopen drie jaar ruim 200 Schoolpleinen14 gerealiseerd. Vanuit deze overeenkomst ontstond dit jaar ook de samenwerking met Coop. De supermarktformule hield dit voorjaar voor de tweede maal de Doekoe Schoolpleinactie.
Klanten konden bij Coop-supermarkten sparen voor sport- en spelmaterialen voor een school en tien scholen maakten kans op een Schoolplein14. Coop hield twee jaar geleden met zuivelproducent Arla al de Doekoe Zuivelactie.
De partnerships zijn bekrachtigd met de overhandiging van het bord met de 14 regels van Johan Cruijff. Deze regels zijn op ieder Schoolplein14 en Cruyff Court wereldwijd terug te vinden. Niels Meijer, directeur van de Cruyff Foundation, overhandigde deze regels aan Gerard de Koning, commercieel directeur Coop (rechts) en Sander Leenders, customer development director Unilever in het bijzijn van mascotte Cruyffie.
De Cruyff Foundation wordt gesteund door de Nationale Postcode Loterij, AkzoNobel, Seacon Logistics, Unilever en Coop.